Zariadenie na prototypovú výrobu plošných spojov

Z prostriedkov projektu bolo preto zakúpené stolové zariadenie na prototypovú a malosériovú výrobu plošných spojov frézovaním ProtoMat S62.

Oddelenie kozmickej fyziky Ústavu experimentálnej fyziky SAV je významným konštrukčným pracoviskom pre vývoj a stavbu kozmických prístrojov. Okrem zložitých mechanických častí je súčasťou prístrojov riadiaca elektronika, ktorá je životne závislá na výrobe kvalitných plošných spojov.

Zariadenie ProtoMat S62 obsahuje pracovnú plochu 229x305x38 mm, vysokorýchlostné vreteno s nastaviteľnými otáčkami v rozsahu 10 000 – 62 000 otáčok /min., ovládacie softvéry CurciutCAM PCB a BoardMaster, automatickú výmenu nástrojov, skrinku pre tlmenie hluku, motorický zvislý posun a množstvo potrebného príslušenstva.

plosne_spoje_obr1 – Zariadenie na výrobu plošných spojov – príprava návrhu na počítači